Kdo by se v dnešní době rád spokojil s minimem. Nebo jen s něčím, co mu někdo nabídne a tvrdí, že má to nejlepší. V poslední době se setkáváme s tím, že nejlepší nebo nejkvalitnější si o sobě prohlašuje skoro každý prodejce nebo dodavatel. Není to pravda. A ani nemůže být.
Rozhodující faktor je poptávka. Jde o konkrétní požadavek na konkrétní věc. Jsou hodně různorodé a výsledek se hodnotí podle toho, které zboží splní všechny, nebo alespoň nejvíce bodů daného požadavku.
Důraz se především klade na:
a) Cenu
b) Značku
c) Recenze
Cena hraje pro značnou část obyvatelstva hlavní roli. Samozřejmě je potom důležité o co by se mělo jednat. Jednak za techniku si člověk je ochoten připlatit, u potravin spíše pak vybírá ceny nižší. Volbě předchází značná příprava, hlavně co se týče dražších výrobků. Po porovnání ceny následuje hodnocení podle subjektivních faktorů. V zkratce řečeno, koukáme na to, co nám z vyselektované nabídky vyhovuje.
Dalším krokem je volba značky. Týká se to především elektroniky, drogerie nebo i služeb. Hodnotí se jak jméno na trhu, osobní zkušenost s jiným produktem dané značky, nebo dáme na cizí rady. Není na škodu si nechat poradit i přímo na prodejnách. Nejen, že to budete mít z první ruky, ale zároveň si můžete zboží rovnou obhlídnout a lidově řečeno „si sáhnout“. Pokud dáváte přednost e-shopům, i zde je možnost on-line chatů, telefonů, emailů, kde Vám zajisté rádi poradí.
A v neposlední řadě máme možnost se podívat na recenze jiných kupujících. Hodnotí se jak spokojenost s daným výrobkem, značkou nebo s obchodem, ale mnohdy i se zákaznickým servisem nebo zkušenosti s vyřízením reklamace. To vše může ovlivnit výběr.
V neposlední řadě svojí roli hraje i vzdálenost obchodního místa, nebo u e-shopů opět cena dopravy. Dnes se už můžeme spolehnout na všemožné porovnávací servery, které vlastě dělají všechnu práci za nás. My pak jen zadáme požadované zboží a vybereme možnost, která nám nejvíce vyhovuje. Nejznámější je www.heureka.cz. Ale i mnoho dalších.
Zde také je ve většině případů možnost zanechat hodnocení a recenzi. Neváhejte využít i této možnosti. Dobré hodnocení vždy potěší a někomu tím můžete pomoct.